När jordelivet blir för kort.

Idag gick en av mina barndomskamrater bort.

För bara en stund sedan fick jag veta att en av mina närmaste vänner när jag gick på låg och mellanstadiet har lämnat jordelivet. Vet inte än vad som hände men det har gått snabbt och varit oväntat.

Det får mig att börja fundera på hur orättvist livet är.
Dessa tankar får mig automatiskt att tänka på min far, vår fina Robban, Isak, Fredrik, Anders och många andra som lämnat oss för tidigt.

Varför ska de vara så. Jag tror inte att de finns en gud ovan molnen, jag tror inte heller på himmel och helvete. Men jag tror att det finns något förutbestämt som säger när vår dag är kommer.
Men jag tycker det är fel!!

Vem eller vad har rätten att sätta denna dag?
Är det förutbestämt vid födseln och sedan är det bara otur att den där hemska massmödaren fick 87 år på listan och lilla fina oskyldiga Isak fick bara några veckor?
Eller är det bara otur, finns det inget förutbestämt, händer det bara, vem som helst, när som helst?

Rättvist är det i alla fall inte.

Vila i frid Fredrik, idag var det tydligen din tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0