Vuxenmobbing

Den senaste tiden har jag blivit mer och mer medveten om att mobbing även finns bland vuxna människor.
I mina ögon helt sjukt då de flesta av oss försöker lära våra barn att mobbing är fel.

Det är en sak att skoja och säga saker med glimten i ögat så länge mottagaren av orden förstår att det inte är illa menat. Men när kommentarerna sårar och suckarna värker i hjärtat, då har det gått för långt.

Jag tror att detta är vanligare än vad jag först trodde.

Jag har alltid varit emot mobbing. Även som liten, ung, yngre har jag varit den som gärna gått mellan och sagt att det inte är OK. Jag har varit vän med alla trots klädsmak, musiksmak, utseende eller liknande.
Sedan passar man självklart mer eller mindre bra tillsammans med olika människor, men trots att inte personkemin stämmer behöver man inte vara elak.

Nej, jag hoppas att mina barn lär sig rätt och fel redan som små och behåller deras värderingar även som vuxna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0