En tur med bilen kan framkalla så mycket.

Ibland, eller rätt ofta, när jag är ute och åker bil tänker jag rätt mycket.
Ofta fladdrar dessa tankar runt på massor med olika saker, dagens middag, barnen, min familj, Mogge, jobbet,  naturen runt omkring mm.

 

Men rätt som det är så fastnar jag i en tanke, en känsla, och hjärtat gör ett extra hopp.
Jag känner hur hjärtat stannar, jag tappar andan och kroppen ryser till av välbehag.
Det är då den där känslan sköljer över mig. Känslan av kärlek.

 

Hur kommer det sig att denna känsla så ofta dyker upo just när jag sitter i bilen. Är det för att jag då har tid att uppskatta känslan, tid att ransaka mig själv och låta mig själv stanna upp och njuta lite extra.

Vad det än är, så är det en underbar känsla.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0